Proje Hakkında
Matematik öğretiminde temel hedef, bireylerin karşılaştıkları sorunları çözebilme becerisi kazanmasını sağlamaktır. Bu hedef doğrultusunda, matematik öğretmenlerinin bilgiyi doğrudan aktaran bir rol yerine, öğrencilerin bilgiye erişim yollarını öğrenmelerine rehberlik eden bir anlayışı benimsemeleri gerekmektedir. Öğretim süreçlerinde yenilikçi yaklaşımlar ve teknoloji destekli öğrenme ortamlarının kullanımı, öğrencilerin matematikle daha etkili ve anlamlı bir ilişki kurmasını sağlamış, bu da öğretmenlerin temel bir niteliği haline gelmiştir. Bu çerçevede, matematik öğretiminde geleneksel yöntemlerin ötesine geçen ve öğrencileri eleştirel düşünme, problem çözme, modelleme ve analitik düşünme becerileri ile donatmayı hedefleyen yenilikçi uygulamalar ön plana çıkmaktadır. Projenin temel amaçları arasında, öğretmenlere yenilikçi yöntemlerin uygulanmasında rehberlik sağlamak, matematik öğretiminde teoriden uygulamaya geçiş sürecini teknoloji destekli yazılımlar yardımıyla öğretmenlerin farkındalığını artırmak ve öğrencilerin matematiği eğlenceli bir keşif süreci olarak deneyimlemesini mümkün kılmak yer almaktadır. Bu doğrultuda, GeoGebra-3D, Desmos, Euclidia, Tinkerplots gibi yazılımlar ve yapay zekâ uygulamaları, öğretim süreçlerinde problem çözme, modelleme, eleştirel ve olasılıklı düşünme becerilerini geliştiren araçlar arasında ön plana çıkmaktadır.
25-29 Ağustos 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi planlanan bu proje kapsamında, matematik öğretmenleri için çeşitli etkinlikler düzenlenecektir. Bu etkinlikler arasında animasyon ve benzetim, argümantasyon, artırılmış gerçeklik, bilgi işlemsel düşünme, bilimsel gezi ve saha çalışması, dijital oyun ve öyküleme, doğa ve yaban hayatı gözlemi, eğitsel oyun, mobil uygulama, oyunlaştırma, açık ve kapalı uçlu deney, STEAM, Tahmin et-Gözle-Açıkla, tartışma ve yaratıcı drama gibi uygulamalar yer almaktadır.
Proje Ekibi
Proje Uzmanları
Proje Eğitmenleri
Proje Rehberleri
Etkinlik Takvimi
YAKINDA
Manisa Celal Bayar Üniversitesi
© TeknoMat-III Tüm Hakları Saklıdır.